اشتباهات رایج در مکالمه انگلیسی

اشتباهات رایج در زبان انگلیسی

برای بسیاری از زبا‌ن‌آموزان پیش می‌آید که در مسیر یادگیری زبان انگلیسی و استفاده از آن، دچار مشکل شوند. برای مثال هنگام مکالمه، کلمه‌ای را در ساختار جمله اشتباه به‌کار ببرند که باعث کج‌فهمی شود یا حتی به نظر دیگران، اشتباه خنده‌داری بیاید. برای جلوگیری از اشتباه‌های ساده و پرتکرار در زبان انگلیسی، تنها راه شناخت این اشتباهات و تمرین و تکرار برای اصلاح آن‌ها در ذهن است. در این مقاله ما ۵ مورد از پرتکرارترین اشتباهات رایج در زبان انگلیسی را جمع‌آوری کرده‌ایم که شناخت‌شان به شما کمک می‌کند فرد حرفه‌ای‌تری در زبان جلوه کنید. این ویدئو را تماشا کنید همچنین مطالب مهم این آموزش برای شما به صورت متن در ادامه قرار گرفته است.



اشتباه شماره ۱ :

  • خیلی ها وقتی میخوان تو مکالمه انگلیسی با یکی موافقت کنن میگن ؛ I am agree with you که این اشتباهه باید بگیم I agree with you به خاطر اینکه agree یک فعل هستش.

اشتباه شماره ۲ :

  • وقتی میخوایم بگیم خبر خوبی برات دارم میگیم I have good news for you البته بعضی ها به اشتباه میگن I have a good news for you که این غلط هست چون news یک کلمه غیر قابل شمارش هست.

اشتباه شماره ۳:

  • به این جمله دقت کنید I’m afraid from spiders یعنی از عنکبوت می ترسم که این اشتباه چون باید بعد از afraid از حرف اضافه of استفاده کنیم I’m afraid of spiders .

اشتباه شماره ۴:

  • I’m listening music این اشتباه رایج در زبان انگلیسی خیلی انجام میدن، که بعد از فعل Listen باید از حرف اضافه to استفاده بکنیم که باید بگیم ؛ I’m listening to music

اشتباه شماره ۵:

  • وقتی وقتی میخوای بگی تو یه رشته تحصیلی مثل ریاضی خوب هستی نباید به این شکل بگی I’m good in math که این اشتباه هم به مراتب دیده شده. در واقع شما بعد از good باید از حرف اضافه at استفاده کنید I’m good at math

شناخت اشتباهات رایج در زبان انگلیسی چه کمکی به ما می‌کند؟

از آنجایی که در مسیر یادگیری زبان، یادگیری همه کلمات و همه نکات دستوری تقریبا کاری غیر ممکن است، پس باید تمرکزمان را بر روی یادگیری موضوعات مهم بگذاریم. یادگیری اشتباهات رایج یک راه میان‌بر برای صرفه‌جویی در زمان است و می‌تواند ما را در یادگیری زبان انگلیسی چند گام جلو بیندازد. علاوه‌بر این‌ها، شناخت اشتباهات رایج به ما کمک می‌کند از تکرار ناآگاهانه آن‌ها رهایی یابیم و در راتینگ و همچنین اسپیکینگ، فردی حرفه‌ای تر جلوه کنیم.

حالا به نظر شما جمله شماره ۱ درسته یا ۲ ؟

۱- I will travel by train next week.

۲- I will travel with train next week.

برامون کامنت کنید.

مطالب زیر نیز برای شما مفید است؛

۴ اشتباه رایج در یادگیری زبان۳ تکنیک برای تقویت مهارت های زبان / ۴ روش برای تقویت رایتینگ

اسکرول به بالا