چند ویژگی مهم بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

بهترین آموزشگاه زبان

سلام عرض می کنم خدمت شما همراهان همیشگی  امیدوارم هرجا که هستین سلامت باشید، گاهی برای همه ما انتخاب یک موسسه یا آموزشگاه زبان استاندارد در میان انبوهی از نام و برند کار دشواری باشد من هم مثل شما زمانی که میخواستم آموختن زبان انگلیسی را آغاز کنم با این مشکلات رو به رو بودم ؛ در این روزها که شرایط اقتصادی بسیار سخت شده و هزینه های آموزش هم نسبت به گذشته خیلی متفاوت شده یقینا انتخاب یک موسسه خوب که استاندارهای لازم آموزش را رعایت کند و از همه مهمتر زمان ما را هدر ندهد کار دشواری است.

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند معیار ساده اما کاربردی آشنا کنیم تا به شما در انتخاب محل تحصیلتان  کمک کنیم.

به نظر شما بهترین آموزشگاه زبان چه ویژگی هایی دارد ؟

این سوال، کوتاه و ساده به نظر می‌آید اما پاسخ به این سوال، ساده نیست. بساری از ما تجربه رفتن به آموزشگاه های زبان مختلف را داشته‌ایم؛ گاهی اوقات از ابتدا ناراضی بودیم، گاهی هم یکی دو ترم کلاس رفتیم و از استاد سوم ناراضی نبودیم! بعضی آموزشگاه ها استادهای خوبی داشتند، اما فضای موسسه چندان چنگی به دل نمی‌زد.

اساتید خوب و با تجربه

شاید بشود اولین و مهترین معیار در بهترین بودن را استفاده از اساتید خوب و با تجربه دانست، شاید ما ایرانی ها به زبان مادری که فارسی هست تسلط کامل داشته باشیم اما می توانیم یک معلم زبان فارسی خوبی باشیم؟ یک مدیر موسسه زبان موفق با استخدام معلم های با دانش ، با تجربه و خلاق در حوزه آموزش و برنامه ریزی جهت رشد معلمین به ارتقاء سطح کیفی آموزشگاه کمک می کند.

به نظر شما تأثیر مدرس بر دانشجو به چه میزان است و چگونه می‌تواند باعث پیشرفت او شود؟

همیشه ارتباط دوستانه بین زبان آموز و مدرس باعث بالارفتن سطح کیفی کلاس و علاقه مند شدن زبان آموزان به یادگیری زبان شده، از این رو اساتید با سابقه و با تجربه از این موضوع مطلع هستند البته برخی موسسه‌ها (که اتفاقا شعب فراوانی هم دارند) بدون آنکه از سابقه و پیشینهٔ یک مدرس مطمئن باشند به قصد کسب منفعت مالی در آموزشگاه از او استفاده می‌کنند و نتیجه منفی برای دانشجو و استاد به همراه خواهد داشت. مدرک و میزان تحصیلات مدرسین زبان در اموزشگاه ها جز ارکان مهم هر اموزشگاه محسوب میشود و همچنین برگزاری ورکشاپ های تخصصی برای مدرسین جزء معیار های مهم یک آموزشگاه پویا به حساب می آید تا همیشه شرایط رشد را برای مدرس و آموزشگاه فراهم کند .

یادگیری در فضای آموزشی مناسب

معیار بعدی بهترین آموزشگاه زبان داشتن فضای مناسب برای یادگیری بهتر زبان آموزان است فضایی آرام ، بی صدا و زیبا که باعث دورشدن استرس از دانشجو شود آرام بودن محیط آموزشگاه در حین تدریس از موارد مهم و ضروری است، آموزشگاه اگر نتواند آرامش شما را در هنگام مطالعه و یادگیری فراهم کند قطعاً نمی‌تواند بازده آموزشی خوبی برای شما داشته باشد. در صورت امکان تفکیک کلاس ها ویژه کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان تا با توجه به سن و نیاز آنها از متریال آموزشی استفاده شود. در موسسات بروز تمامی آموزش ها در محیطی جذاب و روش هایی خلاق  و متنوع همراه با سرگرمی می باشد.

بهترین آموزشگاه زبان

منابع و برنامه ریزی آموزشی بسیار مهم هستند!

داشتن انعطاف در زمان‌ بندی کلاس‌ ها یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک آموزشگاه زبان است. اگر مایل هستید در کلاس‌ های صبح ، عصر یا شب شرکت کنید آموزشگاه باید این امکان را برای شما به وجود بیاورد. اگر اگر شاغل هستید و زمان‌ خالی شما ممکن است دچار تغییراتی شود نیز می‌توانید با آموزشگاه زبان صحبت کرده و متناسب با وقت خود در کلاس‌ها شرکت کنید. انعطاف‌ پذیری در زمان‌بندی و امکان برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین همچون کلاس های حضوری از ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب است.

کارنامه آموزشگاه

هر آموزشگاه زبان بسته به زمینه کاری خود زبان‌آموزانی داشته که تعدادی از آنها در انتهای کار یک مدرک زبان کسب می‌کنند. خروجی یک آموزشگاه، چیزی است که یک آموزشگاه زبان خوب را از آموزشگاه های معمولی‌تر متمایز می‌کند.

معمولا در هنگام ثبت‌نام، اطلاعاتی در این‌ باره از طرف موسسه به شما ارائه شده که در خیلی از موارد جنبه تبلیغاتی دارد. اما بهتر است به این اطلاعات اکتفا نکنید.

قبل از مراجعه حضوری، می‌توانید با جستجوی اسم آموزشگاه مورد نظر و یا مراجعه به سایت و اینستاگرام آنها از خروجی آن مطلع شوید و مطمئن شوید که آیا در این آموزشگاه می‌توانید به هدف نهایی خود که همان یادگیری زبان یا موفقیت در یکی از آزمون های بین المللی است برسید یا خیر.

موسسه زبان شکوه دانش اخیرا با ضبط ویدئو هایی از زبان آموزان خود تلاش کرده تا مهر تاییدی بر عملکرد خود در سال های اخیر بزند و مسیر انتخاب را برای شما همراه کند و همچنین اگر آموزشگاهی نتایج خوبی داشته و میزان رضایت زبان آموزان از آن بیشتر باشد یعنی توانسته نسبت به رقبای خود بهتر کار کند و احتمالا شما را در مسیر موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی بهتر همراهی خواهد کرد.

با پیشرفت تکنولوژی و حرکت بشر به سمت مدرن شدن، عدم استفاده از ابزارهای مدرن و مخصوصا امکانات آموزشی یک نقص محسوب می‌شود.

آموزشگاه های زبان خوب، تمامی امکانات لازم در امر آموزش را در اختیار استاد و زبان‌آموز قرار می‌دهند تا بازده و کارایی آموزشی بالا رفته و در محیطی سودمند و هدفمندتر تعاملی مناسب بین شاگرد و استاد در زمینهٔ یادگیری زبان برقرار شود. استفاده از تکنولوژی روز در کنار کتاب ها ، جزوات استاندارد و طبقه بندی شده توسط مدیران آموزشی باعث بهبود یادگیری زبان می شود. و در نهایت مشخص کردن مسیر آموزش برای زبان آموز ، درواقع مسیری که شخص مبتدی آن را آغاز می کند و تا به هدف خود برسد باید از نظر زمان و هزینه روشن باشد.

سیستم ارزشیابی در بهترین آموزشگاه زبان

بهترین آموزشگاه زبان

به طور خلاصه اگر بخواهم سیستم ارزشیابی برایتان توضیح دهم باید به این نکته اشاره کنم که مدیران آموزشی بهترین آموزشگاه زبان باید همواره زبان آموزان و اساتید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا روند آموزش و یادگیری به طور دقیق و منظم اجرا شود. با توجه به اینکه آموزشگاه زبان شکوه دانش از کتاب های استاندارد Cambridge و Oxford در سیستم آموزشی خود استفاده می کند با بررسی عملکرد اساتید و زبان آموزان خود در ساعات مختلف در طول ترم توانسته با کمترین خطا و بیشترین بازدهی در امر آموزش زبان انگیسی فعالیت کند.

کلام آخر

راز موفقیت در آموزش و یادگیری صحیح و سودمند زبان انتخاب یک آموزشگاه زبان خوب است، یک موسسه توانمد می‌تواند تأثیر بسزایی هم بر یادگیری شما و هم انگیزه شما در امر یادگیری داشته باشد.

مسلماً یک آموزشگاه با یک محیط نامناسب و بی‌نظم هیچوفت نمی‌تواند نتیجهٔ مساعدی در برداشته باشد. از این‌ رو باید به محیطی که در آن تحصیل می‌کنید توجه داشته باشید،  از طرفی برای آنکه بتوانید در یک محیط مدرن و با انواع و اقسام ابزار یادگیری به تحصیل زبان بپردازید بهتر آن است که آموزشگاهی انتخاب کنید که امکانات آموزشی و علی‌الخصوص امکانات آموزشی دیجیتال آن مطابق با چیزی باشد که در نظر دارید.

مواردی نظیر خروجی آموزشگاه و کارنامه‌ای که در طی سال‌های فعالیتش داشته و یا مدرسانی که در آن به تدریس مشغول هستند نیز از موارد مهمی هستند که حتماً باید به آن‌ها توجه داشته باشید. با رعایت این موارد می‌توان با اطمینان گفت که از آموزشگاهی که در آن به یادگیری زبان می‌پردازید نتایج خوبی خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید:

شروع زبان بزرگسالان / اهمیت آموختن زبان انگلیسی۴ اشتباه رایج در یادگیری زبان انگلیسی

۵ راهکار برای تقویت مهارت Listeningسه تکنیک برای تقویت مهارت های زبان انگلیسیفیلم سینمایی برای تقویت زبان انگلیسی

اسکرول به بالا