رزرو تعیین سطح

آیا رفتن به کلاس انگلیسی نیاز است؟

کلاس انگلیسی

پاسخ تیتر فوق هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی. در واقع پاسخ این سوال به نوع شخصیت و هدف شما بستگی دارد. در ادامه به شما می‌گوییم که کلاس انگلیسی برای چه کسانی واجب است و چرا! پس با ما همراه باشید.

چه مدت طول می‌کشد تا زبان انگلیسی را تمام کنیم؟

قبل از اینکه پاسخ سوال قبل را بفهمیم، باید متوجه بشویم که اصلا چه قدر طول می‌کشد تا ما به انگلیسی مسلط شویم. طبیعی است که در طول یک ماه، هیچ شخصی نمی‌تواند به هیچ زبانی از جمله زبان انگلیسی به طور کامل مسلط شود! پس به هیچ وجه گول تبلیغات را نخورید.

برای فهمیدن مدت زمان یادگیری زبان، باید بدانید که برای همه نمی‌توان یک نسخه یکسان پیچید! چون عوامل مختلفی در تعیین زمان یادگیری موثر هستند. در واقعا برای یک نفر این زمان ممکن است هشت ماه طول بکشد و برای نفر بعدی امکان دارد هشت سال زمان ببرد! به یاد داشته باشید که این مدت زمان یادگیری لزوما به سطح استعداد فرد بستگی ندارد، (استعداد کاملا بی تاثیر نیست.)  بلکه علاقه و قطعا پشتکار مهم‌تر است.

بعد از این موضوع هم باید بدانید که اگر شما همین الان آزمون تعیین سطح دهید، معلوم نیست که در چه سطحی قرار بگیرید، اما اگر مشخص شود که در سطح اولیه هستید باید در حدود یکسال دو ماه تا یکسال چهار ماه را فشرده بگذارنید تا به سطح B2 یا Intermediate  برسید. (البته گاهی باید کلاس‌های آیلتس هم به غیر از این یکسال و اندی بگذرانید که معمولا بسته به نمره دلخواه شما می‌تواند بین شش ماه تا حتی یکسال طول بکشد.) لولB2  یا  Intermediate انگلیسی سطحی است که بیشتر دانشگاه‌های خارجی آن را مناسب می‌دانند. دقت کنید که ما گفتیم فشرده و اگر نخواهید به صورت فشرده زبان بخوانید این دوره به دو یا سه سال افزایش پیدا می‌کند. این موضوع رفتن به کلاس انگلیسی برای اشخاصی بود که می‌خواهند پذیرش دانشگاه‌های خارجی را بگیرند، اما دیگر چه اشخاصی باید به کلاس بروند؟
اگر شما علاقه‌مند به شرکت در دوره های فشرده زبان انگلیسی هستید به شما دوره اورانیوم که یکی از بهترین دوره های فشرده زبان انگلیسی هست را معرفی می کنم این دوره به شکلی طراحی شده که زبان شما را در مدت زمان یک سال از سطح BASIC یا مقدماتی به سطح INTERMEDIATE می رساند.

چه کسانی باید به کلاس انگلیسی بروند؟

بعد از افرادی که در تیتر قبلی اشاره داشتیم، خوب است بدانید که اشخاصی باید به کلاس انگلیسی بروند که پذیرش مشروط گرفته‌اند. اما این موضوع به چه معناست؟ برخی از دانشگاه‌های خارج از ایران یک مدت زمانی را به شما اختصاص می‌دهند که اگر مدرک زبان ندارید، آن را آماده کنید. در واقع آن‌ها مدارک دیگر شما را می‌پذیرند، اما برای زبان به شما یک فرصت می‌دهند تا آن را آماده کنید. در این زمان شما نمی‌توانید در خانه با فیلم دیدن زبان خود را به سطح مورد نظر برسانید، بلکه باید این بار به صورت فشرده و البته خصوصی کلاس رفتن را آغاز کنید! در این حالت شما معمولا کمتر از یکسال زمان دارید تا خودتان را به سطح مورد نظر دانشگاه برسانید و اگر سطح صفر باشید متاسفانه نمی‌توانید!

کلاس زبان انگلیسی

در کل می‌توان گفت که اگر شما ضرب العجلی برای برای یادگیری زبان دارید بهتر است که به کلاس بروید. برای مثال در شرایطی که فلان موقعیت کاری را می‌خواهید در کشوری دیگر بگیرید، بهتر است که کلاس رفتن را فراموش نکنید، چرا که اگر کلاس نروید، آن موقعیت شغلی از دست می‌رود و شما فقط افسوس خوردید!

بعد از دسته‌های فوق، رفتن به کلاس انگلیسی را برای اشخاصی توصیه می‌کنیم که حس می‌کنند تمرکز و پشتکار لازم را برای خواندن زبان ندارند. به یاد داشته باشید که اگر شما از اشخاصی هستید که یک روز زبان می‌خوانند و دو روز نمی‌خوانند، این یعنی شما حتما به کلاس زبان احتیاج دارید. اما چرا؟ چون رفتن به کلاس موجب می‌شود که هدفمند شوید. به یاد داشته باشید که ترجیحا کلاسی را انتخاب کنید که سختگیری لازم را اعمال ‌کنند. البته نه آن قدر سختگیری که کلا از زبان روی برگردانید. اما اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم رفتن به کلاس زبان میتواند به یادگیری اصولی شما منجر شود که این موضوع بسیار اهمیت دارد چون همواره اساتید با تجربه و یک سیستم آموزش اصولی که موسسات آن را بنا نهاده اند در کنار شماست. اگر تمایل دارید که از دوره ها و کلاس های زبان شکوه دانش مطلع شوید به صفحه آموزش زبان به سبک شکوه دانش مراجعه کنید.

اما ما باید چه نوع کلاسی را انتخاب کنیم؟

چگونه باید به کلاس انگلیسی برویم؟

چه مدت طول می‌کشد تا زبان انگلیسی را تمام کنیم؟

با توجه به اینکه محیط‌های فیزیکی و تعاملات انسانی می‌توانند نقش مهمی در ایجاد انگیزه و حفظ روند یادگیری شما ایفا کنند، گاهی پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان، در کلاس‌های ‌انگلیسی شرکت کنید. به یاد داشته باشید که شما باید ترجیحا به کلاسی بروید که حضوری باشد، چرا که با شرکت در کلاس‌های حضوری می‌توانید با هم‌کلاسی‌های خود در تعامل باشید و شما به آن‌ها درس یاد بدهید و آن‌ها نیز از شما بیاموزند. اما اگر به هر دلیلی این امکان برای شما فراهم نیست، نگران نباشید. شما می‌توانید از روش‌هایی بهره ببرید که نیاز به تعاملات حضوری ندارند اما همچنان تعاملات مؤثری را برایتان فراهم می‌کنند. در واقع شما می‌توانید هر زمان که خواستید در کلاس‌ آنلاین زبان شرکت کنید. کلاس آنلاین هم اگر باکیفیت باشد، می‌تواند کاملا موثر واقع شود.

چه کسانی به کلاس انگلیسی نیازی ندارند؟

احتمالا شما هم تعدادی از افراد را می‌شناسید که کلاس نرفته‌اند، اما واقعا زبان خوبی دارند؟ چرا اینگونه است؟ ببینید امروزه ثابت شده که علاقه در یادگیری افراد بسیار مهم است. اینگونه افرادی که خودخوان زبان را یاد می‌گیرند اشخاصی هستند که علاقه شدید دارند. برای مثال آن‌ها هر وقت فیلم می‌بیند، تعداد زیادی از کلمات را یاد می‌گیرند که این موضوع برای افراد دیگر واقعا بعید به نظر می‌رسد. حال اگر شما از این دسته از افراد هستید، باید بگوییم که به کلاس زبان احتیاجی ندارید.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که ما در این مطلب سعی کردیم که به شما در ابتدا بگوییم که اصلا چه مدت زمانی نیاز دارید که سطح زبانتان به حد معقولی برسد. بعد هم به سراغ این موضوع رفتیم که چه اشخاصی باید به کلاس انگلیسی بروند و اصلا چگونه باید به این کلاس‌ها شرکت کنند. در پایان هم نکاتی درباره افرادی گفته شد که کلا به کلاس زبان احتیاجی ندارند. حال نظر شما چیست؟ چه اشخاصی باید به کلاس بروند؟

Roller-Coaster

Roller Coaster

I’m so excited! We are finally here! Six Flags Magic Mountain! This is the best amusement park In the world!

Supermarket-Cashier

Supermarket Cashier

A: Excuse me sir, this is the express check-out lane for people that have fifteen items or fewer. It looks like you have more than fifteen items there. B: Oh, come on! I have sixteen items! Cut me some slack, will ya? A: Fine! Please place your items on the belt and push your shopping

اسکرول به بالا