رزرو تعیین سطح

کاربرد اصطلاحات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی و ضرب المثل‌های آن‌ها بخش بسیار مهمی از زبان انگلیسی روزمره را تشکیل می‌دهند. اصطلاحات به طور پیوسته در گفتار و نوشتار به کار می‌روند و نشان‌دهنده غنای فرهنگی و زبانی یک جامعه هستند. اصطلاحات، گاهی به معنای حرفی خود نزدیک نیستند و معانی عمیق‌تری به مخاطب می‌رسانند. برای یادگیری و استفاده بهتر از این اصطلاحات، مفید است که با معانی و کاربردهای آن‌ها آشنا شوید.اصطلاحات انگلیسی چیست؟

 اصطلاحات جمع کلمه اصطلاح است. اصطلاح یعنی یکسری از کلمات در کنار یک دیگر معنای جدید و عمیقی را به وجود ‌آورند. در تمامی زبان‌ها اصطلاحات خاصی وجود دارد که خاص خود آن زبان است. پس اصلا عجیب نیست که ما اصطلاحات انگلیسی مخصوص به این زبان هم داشته باشیم. به یاد داشته باشید که اصلاح با ضرب المثل فرق دارد،  اما افراد گاها آن‌ها را به جای یک دیگر به کار می‌برند و این امر غیر طبیعی نیست.

چند نمونه از اصطلاحات انگلیسی

در ادامه چند نمونه از اصطلاحات انگلیسی را برای شما همراه با معنی و کاربرد‌های آن‌ها بازگو می‌کنیم. به یاد داشته باشید که این اصطلاحات، نادر یا از مد افتاده نیستند و همه آن‌ها در زبان انگلیسی روزمره به کار می‌روند. بنابراین، می‌توانید با اطمینان از آن‌ها در مکالمات روزمره خود استفاده کنید.

اصطلاحات انگلیسی پرکاربرد

  1. At the drop of a hat

   – مفهوم: فوراً و بدون معطلی

  1. Back to drawing board

   – مفهوم: زمانی که تمام سعی و تلاش‌ها بی نتیجه بوده و زمان آن رسیده است که همه چیز را از ابتدا شروع کرد.

  1. Ball is in your court

   – مفهوم: تصمیم بعدی کاملاً به شما بستگی دارد.

  1. Barking up the wrong tree

   – مفهوم: عدم درک یا اشتباه در تفسیر یک وضعیت، معمولاً با متهم کردن شخص اشتباه.

  1. Beat around the bush

   – مفهوم: اجتناب از موضوع اصلی و عدم بحث مستقیم در مورد آن. (پیچاندن اصل مطلب)

  1. Burn the midnight oil

   – مفهوم: کار کردن تا دیر وقت در شب. (تلاش زیاد)

  1. Cost an arm and a leg

   – مفهوم: بسیار گران قیمت بودن چیزی یا جایی

  1. Cry over spilt milk

   – مفهوم: پشیمانی و ناراحتی از مسائل یا اشتباهاتی که قبلاً رخ داده و قابل تغییر نیستند.

  1. Cut corners

    – مفهوم: انجام کار به شکلی که کمترین هزینه یا زمان را به خود اختصاص دهد و در نهایت نتیجه مثبت نباشد.

اصطلاحات انگلیسی با حیوانات

حیوانات در فرهنگ غربی جایگاه ویژه‌ای دارند. حتی کشور آمریکا دو حیوان فیل و خر را نماد خود قرار داده است. پس اصلا بعید نیست که کلی اصطلاحات با این حیوان در فرهنگ آمریکایی ‌ها و گاها سایر انگلیسی زبان‌ها وجود داشته باشد. در ادامه ما چند نمونه از آن‌ها را برای شما اورده‌ایم.

Mad as a hornet

به معنای تند نرفتن است.مثلا فردی می‌گوید می‌خواهم مدرسه را رها کنم چون در آن چیزی یاد نمی‌بگیرم. در این حالت پدرش این اصلاح را برای او به کار می‌برو. یعنی عجله نکن.

Dog-eat-dog

اصطلاح فوق معنای بی‌رحمی دنیای بیرون را پیاده سازی می‌کند. در واقع همان که گاهی ما هم می‌گوییم مردم گرگ هستند!

Eagle eyes

Eagle  به معنی عقاب است. پس این دو کلمه در کنار هم یعنی داشتن چشمانی قوی و تیزبین. دانش آموزان اغلب این اصلاح را موقع تصحیح کردن برگه‌های امتحانی می‌گویند. در واقع منظورشان این است که معلم‌ها برگه‌های امتحانی را ریز صحیح می‌کنند. (ما هم گاهی می‌گوییم چشمانش مثل عقاب کار می‌کند.)

درک اصطلاحات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی در زبان روزمره، نقش مهمی در بیان افکار و نظرات دارند. اما زبان‌آموزان مبتدی، اغلب اعتقاد دارند که فقط با آشنایی با گرامر و یادگیری لغات زبان تمام است. اما در واقع، درک اصطلاحات انگلیسی نیز بسیار مهم می‌باشد. این اصطلاحات ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسند، اما واقعاً بسیار جذاب و سرگرم‌کننده هستند. آن‌ها به شما راهی جدید برای ابراز خودتان را نشان می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا در مکالمات خود خلاقانه‌تر عمل کنید و زبانی مشابه زبان بومیان داشته باشید. به عنوان مثال، به جای استفاده از عبارت “you’re right” می‌توانید از “you hit the nail on the head” استفاده کنید. اصطلاحات گاهی هم طنزآمیز هستند که به شما امکان می‌دهند بیان خودتان را به شیوه‌ای جذاب‌تر و طبیعی‌تر پیش ببرید.به یاد داشته باشید که بعضی از اصطلاحات حالت رسمی‌تری دارند و می‌توان در رایتینگ‌ها از آنها استفاده کرد. اما همانطور که پیشتر گفته شد، بیشتر اصطلاحات به شکل غیررسمی استفاده می‌شوند و هنگام استفاده از آنها باید دقت کنید. شما برای شروع، می‌توانید از یادگیری اصطلاحات پرکاربرد آغاز کنید و سپس به مرور زمان، با اصطلاحات پیچیده‌تر و کم کاربردتر آشنا شوید. در واقع با استفاده مداوم و تمرین، تسلط بر این اصطلاحات را به‌دست خواهید آورد.

.

چرا باید اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیریم؟

 اصطلاحات انگلیسی نه تنها به معنای لغوی خود ارزش دارند، بلکه شامل فرهنگ و تاریخ یک ملت می‌شوند و برای زبان آموزان اهمیت خاصی پیدا می‌کنند. این اصطلاحات معمولاً از تجربیات و زندگی روزمره مردم به وجود می‌آیند و اغلب از رموز و سنت‌های خاص یک فرهنگ الهام می‌گیرند.

اصطلاحات انگلیسی به فارسی

 در زبان انگلیسی اصطلاحاتی وجود دارد که از زمان‌های قدیم تا امروز به کار می‌روند و ریشه‌شان به فرهنگ و تاریخ انگلیسی‌زبانان بر می‌گردد. به عنوان مثال، اصطلاح “Break the ice” به معنای شکستن یا کاهش سردی و ناخوشایندی در ارتباط با دیگران استفاده می‌شود. این اصطلاح از عملیات شکستن یخ در زمان‌های سرد برای ایجاد راه رفتن در سطح آب یخ‌زده الهام گرفته شده است. (مشابه این اصطلاح را در فارسی هم داریم.)

نکاتی که باید بدانید

باید توجه داشته باشید که برخی اصطلاحات دیگر امروزه رایج نیستند و از آن‌ها استفاده نمی‌شود. اما در عین حال، اصطلاحات جدیدی وارد زبان انگلیسی شده‌اند که باید به روز بمانید و آن‌ها را یاد بگیرید. برای این منظور، پیشنهاد می‌شود تا فیلم‌ها و منابع آموزشی جدید زبان انگلیسی را دنبال کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از یوتیوب استفاده کنید. همچنین، استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی نیز بسیار مفید است. در ضمن فیلم دیدن هم به شما در یادگیری اصطلاحات انگلیسی کمک خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که به طور کلی، اصطلاحات انگلیسی دارای دو ویژگی هستند:

      1. دارای کلمات مشخص و معینی هستند و شما نمی‌توانید آن‌ها را از خودتان خلق کنید.
      2. در زبان استعاری (غیر لغوی) به کار می‌روند، بنابراین باید از ترجمه سطحی آن‌ها باید خودداری کنید.

نکته بعدی که باید بدانید این است که بسیاری از اصطلاحات انگلیسی مفهومی مشترک با اصطلاحات دیگر زبان‌ها مثل فارسی دارند. مثلا Cry over spilt milk  را ما به صورت آبی که رفته دیگر باز نمی‌گرده بیان می‌کنیم. البته این تنها یک مورد بود و ما در همین مقاله تعداد زیادی از اصطلاحات را گفتیم که مفهومی مشترک با زبان ما دارند.

سخن آخر

در انتها باید بگوئیم که یادگیری اصطلاحات انگلیسی شاید برای یک زبان آموز مبتدی امر مهمی نباشد، اما برای زبان آموزان سطح متوسط به بالا بسیار مهم است. بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم که در ابتدا به شما بگوئیم که اصلا اصطلاح انگلیسی چیست؟ و بعد هم چند نمونه از اصطلاحات انگلیسی را بازگو کردیم. در اواخر مقاله هم کاربرد اصطلاحات انگلیسی را گفتیم و با گفتن چند نکته در این زمینه مقاله را به پایان رساندیم.در تمامی دوره های آموزشی موسسه شکوه دانش تلاش شده تا در روند برگزاری کلاس ها اساتید زبان آموزان را انواع اصطلاحات انگلیسی آشنا می کنند اگر شما هم قصد دارید زبان انگلیسی را کاربردی و جذاب یاد بگیرید با دوره های آموزشی ما آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پادکست های انگلیسی

Mermaids

Half-human, half-fish creatures have captured the imagination of people in different parts of the world. Neil and Georgina talk about different representations of mermaids and teach you related vocabulary along the way.

پادکست انگلیسی

Social Media and Teenage Health

What are the risks of social media to teenage health and what can be done about them? Beth and Neil discuss this and teach you some useful vocabulary.

اسکرول به بالا