رزرو تعیین سطح

آموزش مکالمه انگلیسی از ابتدا

کلاس مکالمه زبان

بسیاری از افراد می‌پرسند که آیا می‌شود از سطح صفر هم مکالمه انگلیسی را آغاز کرد؟ ما در پاسخ به این سوال می‌گوییمT بله می‌شود. مگر زمانی که ما خردسال بودیم و شروع کردیم به حرف زدن، گرامر یا حتی حروف الفبا بلد بودیم؟ قطعا خیر. اما با این حال ما تا قبل از ۴ سالگی توانستیم حرف بزنیم، بدون دانستن ابتدایی‌ترین مسائل انگلیسی!

با این حال تعداد زیادی از افراد می‌گویند که دوران کودکی فرق داشت و ما در آن زمان از آزمون و خطا نمی‌ترسیدیم. اما الآن واقعا اگر اشتباه کنیم، اعتماد به نفسمان پایین می‌آید. حال ما به این افراد می‌گوییم که در درجه اول باید روی اعتماد به نفستان کار کنید و بعد هم بدانید که بیشتر شما دست کم حروف الفبای انگلیسی و تعدادی از کلمات ساده این زبان را می‌دانید، پس کاملا صفر هم نیستید و می‌توانید مکالمه را شروع کنید. اما چگونه؟

مکالمه انگلیسی از ابتدا

خوب است بدانید که دقیقا مشابه فارسی، انگلیسی هم می‌شود رسمی و غیر رسمی و حتی خیلی غیر رسمی هم حرف زد. مثال‌های زیر را که همگی معنی سلام می‌دهند را ببینید.

Hello  سلام (کاملا رسمی)

Hi سلام (غیر رسمی)

Hey سلام (خیلی غیر رسمی که فقط برای دوستان نزدیک به کار می‌رود.)

پس حتی سلام هم به سه شکل مفاوت گفته می‌شود که البته اگر سطح شما مبتدی است، اصلا نیازی نیست که شکل سوم سلام یعنی Hey را یاد بگیرید. بلکه دو مورد اول کافیست. حال اگر بخواهید مکالمه را ادامه دهید می‌توانید از عبارات زیر کمک بگیرید.

مکالمه انگلیسی از ابتدا

My name is Rose, what’s your name?

اسم من رز است، اسم شما چیست؟

I am selea.

من سلنا هستم.

Nice to meet you

از ملاقات باهات خوشحالم.

me too

منم همین طور.

پس به این شکل یک مکالمه انگلیسی ساده ادامه پیدا می‌کند. خوب است بدانید که مکالمه انگلیسی فوق را تقریبا هم برای مکالمات رسمی و هم تقریبا غیر رسمی می‌توانید به کار ببرید. حال اگر بخواهید مکالمه فوق را تغییر دهید و آن را برای زمانی به کار ببرید که طرف مقابل را دست کم یک بار از قبل دیده باشید، می‌توانید از عبارات زیر کمک بگیرید.

How’s it going?

اوضاع چه طوره؟

ok thank you.  I am busy with my work

خوبه، ممنون. مشغولم با کار.

what are you doing?

تو چه کار می‌کنی؟

I also go to work

من هم به سرکار می‌روم.

مکالمه فوق را به هر شکل دیگر بسته به اینکه  فرد مقابل چه کسی باشد می‌توانید تغییر دهید و به همین شکل یک مکالمه انگلیسی ابتدایی را شکل دهید. حال خودتان نمونه‌هایی از مکالمات فوق که برای سطح ابتدیی طراحی شده است را دانلود کنید و با یک پارتنر شروع کنید به تمرین کردن.

 رازهایی برای تقویت مکالمه انگلیسی

در ادامه برای تقویت مکالمه انگلیسی نکاتی می‌گوییم که می‌تواند به شما در طول یادگیری کمک کند.

یادگیری چند لغت روزانه

هر روز کافیست که یا چند کلمه جدید انگلیسی یاد بگیرید. اینکه موضوع که تا چقدر کلمات انگلیسی بلد باشید، می‌تواند تأثیر زیادی در ارتباطاتتان داشته باشد. به یاد داشته باشید که اگر این کلمات را در جمله به کار ببرید، تاثیر آن بر روی حافظه خیلی زیادتر خواهد شد.

آموزش مکالمه

حال اگر در این زمینه به دنبال راهنمایی برای شروع هستید، می‌توانید فلش‌کارت‌هایی از کلمات پرکاربرد بسازید. وقتی که با مبانی زبان آشنا شدید، می‌توانید از یک دفتر اصطلاحات برای تقویت دایره واژگانتان استفاده کنید و به کاربرد کلمات پیچیده‌تر بپردازید تا بتوانید اندیشه‌های خود را بهتر انتقال دهید. یک روش دیگر برای تقویت واژگان انگلیسی، مطالعهٔ مطالب (مطالب ابتدایی) وب‌سایت‌هاست. عضو یک وب‌سایت شوید، و هر روز صبح چند مطلب بخوانید و کلمات جدید را یادداشت کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی (برای شروع با کارتون کودکان آغاز کنید.) را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید تا تلفظ کلمات جدید را هم یاد بگیرید.

هر وقت با کلمه جدیدی برخورد کردید، آن را یادداشت کنید. بسیاری از زبان‌آموزان یک دفترچه یادداشت یا ژورنال برای این منظور دارند. همیشه یک دفترچه و یک خودکار در دسترس داشته باشید. برای یادآوری کلمات جدید، ممکن است یک کتاب واژه‌نامه داشته باشید که می‌توانید در سفر یا در زمان‌های استراحت مرور کنید.

داشتن یک پارتنر هم سطح

بهترین راه برای بهبود مهارت‌های تلفظ، درک شنیداری و مکالمه، تمرین با یک شریک گفتگوی مجرب است. اگر نمی‌توانید یک پارتنر انگلیسی پیدا کنید، انجمن‌ها و دورهمی‌های تبادل زبان را در منطقه خود بررسی کنید. این انجمن‌ها به شما امکان می‌دهند که در ازای آموزش زبان مادری‌تان، زبان انگلیسی را یاد بگیرید. همچنین، در جستجوی هر فرصت برای یادگیری زبان، در جوامع شرکت کنید. یک هم‌صحبت برای مکالمه پیدا کنید. در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، افراد زیادی هستند که می‌توانید با آن‌ها دوست شوید و به این طریق مکالمه انگلیسی روزانه داشته باشید.

مکالمه انگلیسی

با سرگرمی زبان را یاد بگیرید

از سرگرمی‌ها و علایق خود برای افزایش انگیزه استفاده کنید. گاهی وقت‌ها، برای حفظ انگیزه برای یادگیری زبان جدید، باید راه‌های جدیدی پیدا کنید. اگر از خواندن در مورد مسافرت، غذا، حیوانات خانگی یا موضوعات دیگر لذت می‌برید، این موضوعات را به زبان انگلیسی بخوانید. به دنبال یک روزنامه یا مجله انگلیسی در مورد موضوعات مورد علاقه‌تان باشید و به وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌هایی که در این زمینه مقاله ارائه می‌دهند، سر بزنید و یا از پادکست های انگلیسی سایت شکوه دانش که بسته به سطح زبان شما دسته بندی شده اند را گوش کنید البته اگر سطح زبان شما مبتدی است می توانید از پادکست های Basic آغاز کنید  و تنها یک پادکست را در روز گوش کنید، لغات جدید آن را یاد بگیرید و جملاتش را مانند فایل صوتی آن تکرار کنید.

کلاس های مکالمه آزاد شکوه دانش

اگر به دنبال تقویت مکالمه انگلیسی خود هستید ما به شما کلاس های مکالمه آزاد را پیشنهاد مکنیم. این کلاس ها به صورت منظم در اواخر هفته برگزار می شود که علاقه مندان با حظور در کلاس های Free Discussion ، مکالمه خود را از طریق صحبت کردن و آموختن از یکدیگر تقویت میکنند این کلاس ها که به صورت گروهی برگزار می شود علاقه مندان با انتخاب موضوعات خاص و فعالیت های گروهی به مکالمه پرداخته تا با قرارگیری در محیط های انگلیسی مکالمه خود را تقویت کنند.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم که یک مکالمه انگلیسی ابتدایی را چگونه آغاز کنید. بعد هم چند نکته گفتیم که بتوانید مکالمات خود را گسترش دهید. اما زبان موضوعی نیست که با مدت کوتاهی خواندن به آن مسلط شوید. بنابراین با ما در مقالات دیگر هم همراه باشید تا درباره مکالمه انگلیسی در سطح متوسط و پیشرفته هم حرف بزنیم.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

color and mood

Colour and Mood

Do red and yellow make you happy? Are you sad in a environment with a lot of blue? This is the programme where Neil and Georgina hope to add some colour to your life by discussing how colour can make you feel. And they teach you useful vocabulary too

apollo11

Apollo11

Can you imagine being left in a capsule orbiting the Moon all by yourself, while your team mates go walk on the surface and become the first two humans to do so in history? That’s what happened to the late Michael Collins in 1969. Neil and Georgina talk about the Apollo 11 astronaut, and teach you related vocabulary

Hypnotism

Hypnotism

Either used for treating phobias or just for entertainment, hypnotism has always fascinated us. One question that’s often asked: can anyone be hypnotised or are there people – maybe you – who are less hypnotisable than others? Rob and Sam talk about the topic and teach you related vocabulary along the way

اسکرول به بالا